Kustovnice by neměla chybět na jídelníčku na hubnutí

Špatné složení stravy, touha po sladkých a tučných pokrmech a nedostatek pohybu, jsou hlavními příčinami nadváhy. Goji Berry, plody kustovnice čínské, mají některé výjimečné vlastnosti, které se zaměřují na tyto problematické momenty a napomáhají tak redukci váhy. Jaký má vliv kustovnice na zdraví a proč ji zahrnout do našeho jídelníčku na hubnutí?

Cyklus příjmu cukrů

Kustovnice jídelníček na hubnutí

Kustovnice jídelníček na hubnutí

V nezdravé stravě převažují potraviny s vysokým obsahem cukrů, avšak malou výživovou hodnotou. Právě kvůli nedostatečné výživové hodnotě cítíme nekontrolovatelnou potřebu jíst stále více a více.

Cukry v potravě tělo transformuje v krevní cukr (glukózu). Naše slinivka začne na základě zvýšené hladiny krevního cukru produkovat velké množství insulinu čímž radikálně sníží hladinu cukru v krvi. Insulin přemění glukózu na tuky, které se ukládají do těla, pokud je ihned nespálíme. Hladina cukru poklesne, což způsobí naši potřebu opětovného doplnění cukrů a cyklus se stále opakuje.

Jak ovlivňuje glykemický index metabolismus?

Rychlost s jakou tělo přeměňuje cukry v potravě na krevní cukr je meřen na stupnici zvané glykemický index (GI) od 1 do 100 přičemž hodnota 100 náleží čisté glukóze.

Jídla s nižším glykemickým indexem (do 55) jsou schopná více uspokojit než jídla s indexem vysokým. Cyklus příjmu a zpracování cukrů funguje daleko výhodněji pro náš organizmus. Karbohydráty (cukry) jsou uvolňovány do těla pomaleji a hladina krevního cukru se zvyšuje také pouze pozvolna,  neuvolní se tolik insulinu, tudíž ani nepoklesne hladina krevního cukru tak rapidně a nezpůsobí náhlou další potřebu jídla.

Jaký Glykemický index má Goji?

Goji má nízký glykemický index. Pro srovnání uvádíme i některé další běžné druhy ovoce:

  • Goji 29
  • Jablka 38
  • Banán 52
  • Vodní meloun 72

Kolik má kustovnice kalorií?

Zdroje se v tomto případě mírně různí a udávají od 90 do 120 kalorií na 30 gramů sušených plodů.

Kustovnice je bohatá na živiny

Velmi důležitým faktorem při redukční dietě je zachování příjmu důležitých živin. Při touze rychle zhubnout většinou omezíme nejen příjem kalorií, ale i příjem živin. Tělo ochuzujeme o důležité látky potřebné k jeho zdravému fungování.

Skutečný přínos kustovnice čínské je v jejím bohatství vitamínů, minerálů a antioxidantů. Proto by neměla chybět na našem jídelníčku, ať už držíme dietu či ne.
Nekteré látky obsažené v Goji jako vitamin B1, vápník a další minerály pomáhají přeměňovat potraviny na energii místo ukládání tuků v těle.
A konečně Goji Berry zlepšuje vitalitu těla a dodává energii k pravidelnému cvičení. Také pomáhají regeneraci svalů (goji patří mězi tzv. adaptogeny-přírodní látky pomáhající překonat únavu stres atd.).

Navíc :Goji je recept na dlouhověkost: díky velkému množství antioxidantů.

Dávkování Goji

Jaké je dávkování Goji na dietním jídelníčku? Doporučené množství je asi 30 gramů sušených plodů denně.

Doporučení!: Rozložte si denní dávku Goji na celý den a jezte pár plodů vždy, když vás přepadne chuť na sladké. Nahraďte nezdravé cukrovinky Goji, která vám dodá energii a vitamíny a minerály.

V každém případě při redukční dietě je dobré nechat si sestavit jídelníček odborníkem avšak nezapomenout na Goji.

One Response

  1. Ola